De Lean startup methode.

De kern van deze methode is om snel te leren wat werkt en wat niet. Je gaat de markt op met een prototype en test, leert en past aan, net zo lang totdat je een goed product of een gewilde dienst hebt.

De kracht van OGSM

De OGSM-methode is een eenvoudige, maar vooral effectieve methode voor teams en organisaties om focus en samenhang aan te brengen in doelen en strategieën.

De Lean mythes ontzenuwd! Mythe 3

We meten prestaties en vergelijken, maar we doen dat om ervan te leren en niet om mensen op af te rekenen. In een Lean cultuur vragen we om open te zijn over waar je in je werk zoal tegen aanloopt.

De Lean mythes ontzenuwd! Mythe 2

Waar het bij Lean om draait is dat de creativiteit en expertise van de medewerkers wordt ingezet om iedere dag te kijken naar de beste manier van werken. Met deze beste manier van werken stellen we onze klanten tevreden.

De Lean mythes ontzenuwd! Mythe 1

Medewerkers die meewerken aan het verbeteren van hun eigen werk hoeven niet bang te zijn voor ontslag. Lean organisaties zullen eerder investeren in hun medewerkers dan dat ze er afscheid van nemen.

Gemba. Daar waar maximale waarde voor de klant wordt gerealiseerd.

Go and see, ask why en respect people. Zoek als leider de werkvloer op, het moment om met eigen ogen te zien hoe het werk gedaan wordt en problemen worden opgelost.

“Duurzame verbetering realiseren is het mooiste wat er is”

De verbetercoach is verantwoordelijk voor het ophalen en uitwerken van verbetervoorstellen vanuit het team. Hiermee zorg je voor eigenaarschap voor continu verbeteren in de teams op de werkvloer.

Waarom scrummen als de Lean filosofie en -tools ook kunnen?

We laten nog te vaak kansen liggen wat betreft de Lean methode en -tools die we kunnen toepassen.

Dagstart: van mijn en jouw werk, óns werk maken.

De dagstart is hét voorbeeld van Mens én Prestatie. Dat begint al bij de check-in.

Painstorm.

Om grip te krijgen welke kansen er liggen is een Painstorm de uitkomst. Dit is een sessie met betrokkenen waarin stapsgewijs inzicht wordt verkregen in wat nog niet in beeld is, maar wel impact heeft op de organisatie.

Laatste blogs

Toepassen van de VSM methode

KPI’s is een bouwsteen in de onderste laag van de 5P piramide van Improvery: Richting geven aan verandering.

Blijf de urgentie voor verandering uitleggen

KPI’s is een bouwsteen in de onderste laag van de 5P piramide van Improvery: Richting geven aan verandering.

© 2024 Alle rechten voorbehouden - Improvery -