De kracht van Berend

Ervaring in de sectoren:

  • Financiële dienstverlening
  • Overheid

Gewerkt voor opdrachtgevers, zoals:

Gemeente Amsterdam, PGB Pensioendiensten, Politie en NEN

Wie is Berend?

Sinds ik heb kennisgemaakt met het Lean-gedachtengoed ben ik gegrepen door de veelzijdigheid van continu verbeteren. En hoe leuk dat is! Je zou mij kunnen typeren als ‘bruggenbouwer’. Vanuit mijn positieve instelling (‘hoe kan het wel’) en houding weet ik mensen met elkaar in verbinding te brengen en de vaardigheid aan te leren positief kritisch te kijken naar hun eigen proces én gedrag, wat hun in staat stelt mooie en vaak onverwachte resultaten te boeken.

Welke impact maak jij in verbetertrajecten?

Inzicht en overzicht bieden in wat vaak als complex of onmogelijk wordt gezien en dat praktisch vertalen in concrete te nemen kleine verbeteracties. Daardoor weet ik toch vaak mensen in beweging te krijgen.

Wat geeft jou energie?

Als ik mensen weet te inspireren om iets nieuws te proberen, en daarin succesvol zijn. Ik vind het fijn als ik mensen handvatten kan geven, door bijv. een methode, maar ook door reflectie op hun gedrag, en ze op die manier inzicht geef om hun eigen werk prettiger te organiseren.

Al is het maar een kleine stap voorwaarts, het kan voor een ander soms als een onhaalbaar grote stap overkomen. Extra fijn als het die persoon dan lukt.

Liever geprobeerd en gefaald dan achteraf denken, “had ik maar….”

Wat is je favoriete bezigheid?

Iets met een bal of met water. Ik speel al ruim 20 jaar volleybal en sinds een paar jaar tennis ik ook met een vast groepje. Ik hou van competitie in het sporten, omdat me dat echt verder brengt. Dat is voor mij wel een belangrijke motivator in het sporten. Je vind me zomers vaak op het water; in onze sloep of op de surfplank. Maar ik kan ook heel goed niks doen, dus een avondje Netflixen vind ik ook heerlijk.

Berend was betrokken in de volgende projecten

Berend Schilstra cropped beeldmerk2

Besturing inrichten voor een grote bank

Organisatieverbeteringsproject in de financiële sector

Ontdek de case
Berend Schilstra MG 1137V2vrstOPWIT

Breng de operatie op orde voor een excellente dienstverlening

Een organisatieverbeteringsproject in de publieke sector

Ontdek de case
Berend Schilstra MG 1582V2vrstOPWIT transparant klein

Van showroom naar online klantbenadering

Kim van Dijk over Online Klantbenadering

Ontdek de case

De blogs van Berend

Laatste blogs

Strategisch denken en continu verbeteren

In deze blog staan we stil bij strategisch denken en continu verbeteren: vanuit welk perspectief kijk je naar de toekomst…

Organisatieadvies als startpunt voor continu verbeteren

Organisatieadvies op maat als startpunt voor continu verbeteren. In deze blog legt Arthur uit waarom dit belangrijk is en hoe…

© 2024 Alle rechten voorbehouden - Improvery -