De kracht van Michiel

Ervaring in de sectoren:

  • Overheid
  • Financiële dienstverlening
  • Logistiek
  • IT

Gewerkt voor opdrachtgevers, zoals:

Gemeente Utrecht, Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, NS, De Volksbank en Centric

Wie is Michiel?

Executiekracht, resultaatgerichtheid en energie met oog voor de mensen met wie ik samenwerk. Het elkaar het succes willen halen waarbij mijn winnaarsmentaliteit en een groot gevoel van eigenaarschap veel van mijn gedrag verklaart. Ik ga tot het uiterste om met elkaar het beoogde resultaat te bereiken.

Welke impact maak jij in verbetertrajecten?

Voor mij is de sleutel tot succes van ieder verbetertraject het vermogen om tot executie te komen. Doordat ik zowel de problematiek, context als omgeving snel doorzie zit veel van mijn impact aan het begin van een verbetertraject. Daar waar visie overgaat op executie ligt mijn ‘sweet spot’. Vooral trajecten die zijn vast gelopen, ‘eerdere geprobeerd’ zijn, mensen van wakker liggen, een complexe dynamiek hebben of onder hoge tijdsdruk staan zijn trajecten waarin mijn krachten het meest tot zijn recht komen. Typische opdrachten waar ik veel ervaring mee heb zijn:

  • ‘Rapid change’ / versneld verbeteren via o.a.  pressure cookers en kaizen events.
  • Strategie vertaling veelal aan de hand van de OGSM methodiek.
  • Het ontwikkelen van cultuur van continu verbeteren en ‘High Performance’, meestal binnen specifieke teams en afdelingen.

Wat geeft jou energie?

De kick van ‘het’ met elkaar van de grond krijgen, dat is waar ik voor doe. Ik krijg dan ook oprecht energie van hetgeen ik doe, omdat dit zo dicht bij mij staat als persoon.

“I love it when a plan comes together” (H. Smith)

Mijn levensmotto

Wat is je favoriete bezigheid?

Als ik eerlijk ben scoort hetgeen ik doe in mijn werk vrij hoog in deze lijst. Daarnaast heb in het leven (naast de basis) maar twee dingen nodig, goede mensen en goed weer. Daarmee probeer ik mij tussen de bedrijven zoveel mogelijk mee te omringen.

Michiel was betrokken in de volgende projecten

Besturing inrichten voor een grote bank

Organisatieverbetering project in de financiële sector

Ontdek de case

Breng de operatie op orde voor een excellente dienstverlening

Een organisatieverbeteringproject in de publieke sector

Ontdek de case

Van showroom naar online klantbenadering

Kim van Dijk over Online Klantbenadering

Ontdek de case

De kennis van Michiel

Besturing inrichten voor een grote bank

Organisatieverbetering project in de financiële sector

Ontdek de case

Breng de operatie op orde voor een excellente dienstverlening

Een organisatieverbeteringproject in de publieke sector

Ontdek de case

Van showroom naar online klantbenadering

Kim van Dijk over Online Klantbenadering

Ontdek de case

Improvery is een een Consultancy & Trainingsbureau gespecialiseerd in het helpen transformeren van organisaties naar meer resultaatgericht werken en het creëren van een cultuur van Continu Verbeteren.

Wij geloven dat resultaten altijd beter kunnen. Wij geloven ook dat resultaten niet alleen op de korte termijn effect moeten hebben, maar nog belangrijker zijn op de lange termijn. Met onze aanpak zorgen wij ervoor dat direct resultaat wordt geboekt, dat het resultaat blijvend is en dat de organisatie zelfstandig in staat is steeds verder te verbeteren.

Wij geloven dat veranderen mensenwerk is, dus richten wij ons vooral op het vergroten van de veranderkundige capaciteit van mensen.

Onze organisatie